Monday, February 5, 2018

Špagety s žampiony a špenátem

Kombinaci špenátu a žampionů mám moc ráda. Dříve jsem připravovala těstoviny na všechny způsoby, a to především se kopou sýra nebo smetanovou omáčkou. A když náhodou ten sýr došel, porci jsem si ani nevychutnala. Od té doby, co jsem vyřadila z jídelníčku cokoli mléčného, jsem ale zpozorovala změnu chutí a každé sousto vnímám mnohem intenzivněji. Aby taky ne, když jsem doposud původní chuť zaplácla eidamem!



Na 2-3 porce potřebuješ:
  • vaničku žampiónů
  • půl sáčku mraženého listového špenátu
  • 200 g špaget
  • 4 stroužky česneku
  • řepkový olej pro tepelnou úpravu
  • olivový olej do hotového pokrmu
  • čerstvou nebo sušenou bazalku
Ve větší pánvi na oleji krátce osmahneme žampiony zbavené vrchní slupky a pokrájené na tenké plátky spolu s česnekem (též na plátky). Přidáme špenát, bazalku, podlijeme horkou vodou a necháme 15-20 minut dusit. Mezitím uvaříme špagety. Smícháme. Hotovo!

Můj tip: Pro milovníky italských chutí do hotového pokrmu přidej lžíci pesta. Vím, že klasické pesto kvůli obsahu parmazánu veganské není, ale lze vyrobit domácí pouze z oříšků, bazalky a oleje nebo sehnat veganskou variantu.

Poselství špaget: NESNAŽ SE ROZUMĚT SPLETITOSTI ŽIVOTA
Život podléhá neustálým změnám a vývoji. Nelze zachytit a popsat každou změnu, a už vůbec ne snažit se všechno držet pod kontrolou. Nerozumět může být krásné.

No comments:

Post a Comment