Tuesday, February 6, 2018

Krémové rizoto z jednoho hrnce /BL/

Doposud jsem byla zvyklá připravovat zeleninu a přílohu zvlášť, ale už dlouho mě láká něco na způsob Eintopfu v rostlinném provedení. Stačí jeden hrnec, jedna plotna, všechno pěkně pod dohledem, žádný chaos. Kompletní jídlo připravené tímto způsobem byla pro mě premiéra a musím říct, že takový způsob vaření mě velmi oslovil - šetří čas, nádobí i energie. A navíc díky spojení chutí skvěle chutná!



/BL/ = bezlepkový

Na 3-4 porce budeš potřebovat:
  • 1 brokolici
  • 1/2 sáčku mraženého hrášku (nebo zelené fazolky)
  • 100 g vlašských ořechů
  • 1 červenou cibuli
  • 250 g jasmínové rýže
  • 1 lžíci sojanézy
  • 1 lžíci řepkového oleje
  • sůl
  • chilli omáčku na dochucení na talíři pro ostromily
Na plotnu postavíš dostatečně velký hrnec s cca 800 ml osolené vody a zapneš sporák. Přidáš řepkový olej. Brokolici rozdělíš na menší růžice, opláchneš a dle preferencí a šikovnosti rozkrojíš do požadované velikosti (ale radím nechat větší kusy). Cibuli rozkrájej podélně. Spolu s hráškem vše přidej do hrnce, ve kterém už se pomalu začíná vařit voda. Zatím to nech částečně přiklopené poklicí svému osudu a mezitím propláchni rýži. Zhruba po 10 minutách varu přidej rýži a vlašské ořechy, odstraň poklici a nechej vařit dalších 10-15 minut s občasným zamícháním (aby se rýže odspodu nepřipalovala), dokud nebude měkká a dokud se nevypaří všechna voda. Pokud se Ti bude zdát, že rýže ještě není hotová a voda nikde, přilij trochu horké vody a buď trpělivý/á. Po uvedených 10 minutách vypni plotnu a nechej ještě chvíli "dojít". Úplně nakonec přidej 1-2 lžíce sojanézy a máš hotovo.

Moje zhodnocení: Nemusela jsem takřka nic složitě čistit ani krájet, jídlo se připravovalo skoro samo. Recept se hodí pro všední dny a pro chvíle, kdy máš na starost příjemnější věci, než něco zdlouhavě kouzlit u plotny. Mimoto je pokrm mimořádně dobře stravitelný (jako zrozenci ve znamení Panny mi jen tak něco mi nesedne a musím si dávat dobrý pozor na kombinace jídel a nestravitelné složky). Rizoto jsem si dala v práci k obědu a po jídle necítila žádnou únavu ani sebemenší zažívací nekomfort, stejně dobře mi sedlo i k večeři.

Poselství krémového rizota: VĚDOMÝ ŽIVOT JE O POCITECH
Věnuji pozornost svým pocitům, protože každý pocit je důležitý. Pokud jim budu opravdu naslouchat, dovedou mě tam, kde je mi dobře -  k sobě samému.

No comments:

Post a Comment