Monday, February 12, 2018

Avotoast s žampiony

Avotoast je záležitost, kterou snad žádný vegan nepohrdne. Milovala jsem ho ještě předtím, než jsem přešla na rostlinnou stravu. A je proč! Málokdo by před ochutnáním věřil, že ten nevinně vyhlížející, na kaši rozšmelcovaný zelený plod může být tak vynikající i bez jakýchkoliv dochucovadel. (Nicméně...svůj pepř si stejně neodpustím a vzdávám hold všem pepřovníkovým polím.) Moje bývalá spolubydlící z kolejí také nevěřila. Pokoušela se ho totiž jíst nezralé. To radši nezkoušejte.



Avokádo jím nejčastěji na žitném chlebu. Když se mi nechce nic dalšího vymýšlet, tak jen se solí a pepřem, a když mám času nazbyt, tak s žampiony, s veganským sýrem, s opečenými rajčaty nebo opečenou červenou paprikou - ó, to mi připomíná, že si ji hned zítra dojdu koupit.

Můj tip pro dozrávání avodáka: Avokádo 12-24 hodin před spotřebou zabal do utěrky (nebo ponožky, svetru, čepice...) a nechej při pokojové teplotě. Uvidíš, jak krásně změkne!

Žampionovou variaci (1-2 porce) připravíš následovně:
  • 1 zralé avokádo (zralost podmínkou!!!)
  • 1 vanička žampionů
  • veganský sýr (mně se osvědčil Violife - obsahuje kokosový olej, rýžový protein a B12; všechny ingredience jsou mi nanejvýš sympatické)
  • řepkový olej (je odolný a když si dáte lžičku, budete proti lecčemu odolní také - třeba proti stresu, proti blbcům... no dobře, tak vážně - je odolný proti vysokým teplotám, takže ideál na smažení)
  • sůl, pepř
Žampiony zbav vnější slupky, odstraň kus nohy a pokrájej na plátky. Vhoď na rozehřátý olej a dostatečně posol, aby pustily vodu. Na oleji opékej asi 5 minut, dalších 10 minut nech dusit (pokud žampiony nepustí dostatek své vlastní šťávy, podlij trochou horké vody). Mezitím oloupej a rozmačkej avokádo (osvědčila se nikoliv vidlička, ale šťouchač na brambory) a namaž ho na nějakej super dobrej chleba. Plátky nebo jiné tvary vegansýru přihoď na chvíli k žampionům, ať se prohřeje a rozvine chuť. Pak to prostě naskládej navrch, sůl, pepř a máš to.

Moje zhodnocení: Super rychlá záležitost, chuť vynikající. Tohle jídlo si dávám nejčastěji k večeři a ještě se nikdá nestalo, že by mi po něm bylo těžko. Základem úspěchu je plně zralé a neplesnivé avokádo. Ironií je, že právě tohle jsem kupovala za 29 Kč ve vietnamské večerce na velmi malém městě. A bylo boží.

Poselství žampionového avotoastu: RADOST ZNAMENÁ TVOŘIT SI VLASTNÍ ŽIVOT
Pokud žiješ život někoho jiného, Vesmír je o Tebe ochuzen. Každý jsme přišel na Zemi, do tohoto těla a do této doby, abychom projevili vlastní a jedinečnou tvořivost. Každý den se ptej - "je toto opravdu moje rozhodnutí"? Odpověď na Tebe čeká.

No comments:

Post a Comment