Tuesday, March 20, 2018

Zahřívací co-dům-dal z jednoho hrnce /BL/

Jídlo, při kterém ušpiníš minimum nádobí. Jídlo, ze kterého se dobře najíš a přesto Ti není těžko. Jídlo, které skvěle zahřeje. A ani netrvá moc dlouho. Žádný lepek, žádné koření, žádná laktóza. Příliš mnoho požadavků? Tentokrát ne!



"Nevýhoda" tohohle jídla je snad jen ta, že mi těžko uvěříš, že může chutnat dobře. Tak ještě nabídnu jeden argument. Nemám moc ráda brambory, zejména vařené. A základem jsou vařené brambory. Nevím, jak je to možné, ale takto připravené je miluju.

Základ pro 2-3 porce:
  • asi 6 středně velkých brambor
  • 4 cibule
  • řepkový/olivový olej
  • sůl

Volitelné:
  • 4-5 zelených paprik
  • a/nebo 1/2 dýně hokkaido
  • a/nebo batáty, květák, cuketa, mrkev...dle fantazie a stavu ledničky
  • mořská řasa na sushi (není podmínkou)
/BL/ = bezlepkový

Tentokrát jsem zvolila brambory a hokkaido, minule to bylo samotné hokkaido, jindy zas brambory a zelené papriky. Uvidíš, že stačí pouze dvě ingredience (s cibulí tři) a chuť bude více než překvapivá, ale pokud preferuješ pestrost, klidně přidej ode všeho trochu.

1. Všechno nakrájej na malé kostičky (brambory i se slupkou, musí být proto dobře očištěné; pokud použiješ dýni, tak tu raději bez slupky).

2. Do většího hrnce dej pár lžic oleje, sůl přiměřeně k množství, všechny ingredience a vodu, aby byl obsah hrnce tak ze 2/3 ponořený.

3. Vař částečně přiklopené 20-30 minut, dokud se nevypaří téměř všechna voda. Lze podávat s mořskou řasou.

V jídle mi nechybí žádné koření ani dochucovací prostředky, což je v mém případě dost podezřelé. Pokud vynecháš brambory a základem bude hokkaido nebo batáty, jako přílohu připrav jasmínovou rýži - tahle kombinace chutná taky skvěle a o zdravotní prospěšnosti nemluvě.

Poselství zahřívacího co-dům-dalu z jednoho hrnce: DOVOLÍM SI BÝT TÍM, KÝM  UVNITŘ SEBE JSEM
V každém okamžiku se přijímám se vším, co ke mně patří. Váží si sebe sama a jsem v klidu, proto jsem v každé situaci autentický/á. Být autentický/á neznamená, že v chaosu podlehnu svým zraněným myšlenkám, ale naopak to, že jsem si plně vědom/a své vnitřní bytosti - tzn. místa, kde "bydlí Já". Je to místo, kde se cítím být doma, a kde přebývá bytost, která nese mé současné jméno. Protože ať z tohoto místo udělám jakýkoliv krok, bude vždy správný a v pořádku.

No comments:

Post a Comment