Monday, March 5, 2018

Božský amarant

S amarantem jsem se poprvé setkala v jakési zdravé sušence z dm drogerie. Kdovíjak mě neoslovil, ba přímo zklamal. Podivná pachuť, zvláštně křupající malé kuličky... Znovu jsem mu dala šanci před několika lety, kdy se o něm tolik básnilo. "Všichni jezte amarant! Budete zdraví odshora až dolů! Překyselení? Amarant! Chmury? Amarant! Tvůrčí krize? Amarant je krása, amarant je světlo, amarant je odpověď!" Vzpomínáte? Ne? Dobře, trochu přeháním...



Vzala jsem ho tedy na milost a zkusila jej připravit jako přílohu ke slaným jídlům. Když jsem pak při obědě smutně hleděla na odpudivě vypadající a ještě hůř zavánějící hmotu plesknutou vedle kuřecího plátku, seznala jsem, že "se to asi nejí samotný, ale musí se to smíchat s rýží nebo tak něco". Zbytek jsem posléze nacpala do těsta na muffiny, kam chuťově sedl více. Až na to, že jeho drobná zrníčka, která se spekla na povrchu, pak praskala mezi zuby jako písek... A o to fakt nestojíš. Jenže ani tam naše společná karma neskončila. Čekala nás ještě velká budoucnost, o které jsem tehdy neměla ani tušení.

S přechodem na převážně rostlinnou stravu jsem se začala zajímat o to, z čeho načerpám hodnotnou rostlinnou bílkovinu. Kamarád, který je odborníkem skrz výživu a přípravu snadných jídel, mě upozornil, že jeden z nejbohatších zdrojů je právě amarant. A že je prý úplně nejlepší jako kaše na sladko. "Poznáš-li tajemství správné přípravy, jakmile ho ochutnáš, nedáš na něj už nikdá dopustit," pravil. Co Ti budu povídat, milý čtenáři; byla jsem skeptická a především jsem svou amarantovou epizodu považovala za ukončenou. Když jsem ale jednoho dne měla možnost ochutnat mimořádně lahodný amarantový výtvor, o kterém se mi vskutku ani nesnilo, nestačila jsem se divit a rozhodla se, že pravdu o amarantu budu hlásat dál do světa. Staň se i Ty poslem Pravdy. Poslem Amarantu. Poslem Všehomíra. Amen.

Ale dost spiritistického okénka, pusťme se do praxe!

Základ pro 1 velkou nebo 2 menší porce:

  • 100 g amarantu (několikrát řádně propláchnout!)
  • 3 lžíce sušeného rýžového nápoje (ideálně Top Natur)
  • 2 lžíce instantních rýžových vloček

Příměsi:

  • cca 40 g sušeného ovoce (nebo více) dle chuti a možností, doporučuji něco kyselého; já použila sušené plody aronie z Lidlu, která chutná skvěle (lze nahradit rozinkami, sušenou moruší, sušenými brusinkami...)
nebo
  • 2-3 ks kiwi (pouze pokud jsi zvyklý/á kaši konzumovat čerstvým ovocem a nemáš problémy s trávením)

Stěžejní počin číslo jedna: AMARANT NĚKOLIKRÁT PROPLÁCHNI! Protože to, co Ti na něm, milý čtenáři, možná nechutnalo, byly právě chemikálie v něm obsažené! Nevěříš? Přivoň si k amarantu před několikanásobným propláchnutím a po něm a přesvědčíš se sám. Ideálně poprvé ve studené vodě, pak spař horkou vodou, A znovu ve studené. Já vím, je to vopruz, ale výsledek za to rozhodně stojí... Kromě toho je to celkem dobrá meditace - dívat se na představení tisíce malých kuliček tančících ve vodě a reagujících na každý pohyb vařečky.
#presentmoment #buďbuddha #užjsemasiblázen

Pokud netoleruješ ani jedinou stopu pesticidu, amarant po propláchnutí ještě nechej 6-8 hodin namočený (ideálně přes noc), naposledy slij vodu a čichovým testem se přesvědči, že vůně je příjemná. Přidej rýžové vločky, sušený rýžový nápoj, cca 300 ml vody (dávám od oka a nemám moc dobrý odhad - zkrátka tolik, aby se amarant ve vodě uvařil, nepřipaloval se a nemusel/a jsi vodu na konci slévat). Nechej asi 20 minut vařit - ke konci varu, jak bude kaše houstnout, míchej stále, podobně jako když vaříš krupičnou kaši. Úplně nakonec přidej sušené/čerstvé ovoce a je to.

Poselství amarantové kaše: TVÁ ENERGIE SE VRACÍ, AŤ JE VLOŽENA KAMKOLIV
Děláš to, co máš rád/a? Jaký je Tvůj převládající pocit, který cítíš v průběhu všedního dne? Je to radost, klid a nadšení? Nebo starost, pasivita a nuda? Vkládáš/li do každého dne jen života polovinu sebe, pouze ta polovina se Ti vrací - budeš mít pocit, že Tvá energie jede na půl plynu. Že Ti někdo energii odsává. Dáváš-li do toho, co děláš, 100 % sebe, všechno do sebe najednou začne zapadat, okolnosti začnou hrát ve Tvůj prospěch. Ty budeš jen pozorovat, jak Tvůj život vzkvétá a všechno jde hladce. Je to o sebedůvěře! Zvládneš to!

No comments:

Post a Comment