Wednesday, January 24, 2018

Ječný kuskus s kešu, brokolicí a kadeřávkem

Kuskus je taková rychlá klasika. A co k němu? Přece to, co je zrovna v lednici/mrazáku!
Po ruce jsem zrovna měla čerstvou brokolici, v mrazáku kadeřávek z léta a pytlík kešu oříšků z dm drogerie. Kešu v takové směsi krásně změkne a chutná skoro jako kuřecí maso. Jídlo pak není takové "hladové", lépe chutná, více zasytí a samozřejmě dožene potřebné živiny: bílkoviny a tuky.


Na 2-3 porce jsem potřebovala tyto ingredience:
1 brokolici
80 g kešu
1 hrst kadeřávku (nemáš-li kadeřávek, dej špenát; nemáš-li špenát, nedávej nic)
1 červenou cibuli (nebo bílou)
2-3 lžíce olivového oleje (budeš-li moudřejší, než já, použiješ řepkový nebo kokosový, protože ty jsou na rozdíl od panenského olivového oleje stabilní i při vysokých teplotách)
2 lžíce sójovky (nejlépe nechemickou superior dark)
kajenský pepř dle chuti
1 lžičku kari bez soli
1 lžičku polévkového koření do kuskusu
sůl, pepř tak od oka (ale hlavně ne do oka)

Okořeněné suroviny jsem orestovala (nejprve česnek s cibulí, pak na jemno nakrájenou brokolici), okořenila, podlila horkou vodou a nechala 15-20 minut dusit.
Mezitím jsem si připravila kuskus. Kuskus standardně připravuji ho tak, že přidám pouze polévkové koření, pokud to chci mít super vyladěné, ale většinou jen zaliji horkou vodou v poměru 1 : 1 a nechám nabobtnat.

Nakonec obojí smíchat a je to. Na ozdobení pro ostromily pálivá chilli omáčka (ta "s kohoutem"), něco zeleného - řeřicha/polníček a pro náročné zájemce sójanéza (k dostání ve zdravých výživách i v malých městech, je výborná!).

Překvapila mě časová nenáročnost tohoto pokrmu. Jednu porci jsem snědla hned, druhou jsem si vzala do práce a ještě mi zbylo k večeři na další den. A časová náročnost? Nejvíc času zabralo asi krájení brokolice :-).

Dobrou chuť!

Poselství ječného kuskusu: MILUJI LEHKOST POHYBU
Pohyb je změna, pohyb je příroda, pohyb je život. Překonávání vzdáleností na kole nebo pěšky je hračka.

No comments:

Post a Comment